Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 23 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Zkušenost peer konzultantů v oblasti péče o duševní zdraví
Mikula, Martin ; Chrz, Vladimír (vedoucí práce) ; Hrabec, Ondřej (oponent)
Záměrem naší diplomové práce je deskripce a co možná nejlepší porozumění zkušenosti se peer konzultantů v oblasti peče o duševní zdraví. Dále je identifikace podstatných fenoménů, které při jejich zmíněné zkušenosti mohou vyvstávat a nesou sebou podněty vhodné pro další analýzu. Z těchto důvodů jsme se při realizaci výzkumu rozhodli pro kvalitativní přístup. Konkrétní metodou jsme zvolili Interpretativní fenomenologickou analýzu, která velice dobře umožňuje detailní zaměření pozornosti na podobu zkušenosti jednotlivých respondentů a jejích nuancí. Respondenty byly tři dospělé ženy a dva dospělí muži ve věku od 26 do 56 let. Každý z nich je zaměstnán jako peer konzultant/ka ve zdravotní, či sociální službě. Data jsme získali prostředkem polostrukturovaného rozhovoru jejich analýza měla dvě úrovně. Zaprvé byla nastíněna a analyzována zkušenost jednotlivých respondentů a její detaily. Dále přišel rozbor témat, která byla respondentům společná a zároveň nestal analytický potenciál ve vztahu ke zkoumanému fenoménu. Těmito tématy jsou žitá zkušenost s SMI, iniciace a počáteční obtíže, změny ve vztazích, nové copingové strategie a proměny v identitě či sociálních rolích. V poslední kapitole jsme provedli srovnání výsledků našeho výzkumu s relevantní odbornou literaturou. KLÍČOVÁ SLOVA: Duševní zdraví,...
Rekonstrukce životního příběhu u mladých dospělých vystavených nepříznivému působení rodiny
Novotná, Eliška ; Matoušek, Oldřich (vedoucí práce) ; Vodáčková, Daniela (oponent)
Tato práce se zabývá významnými postavami, interpretací životního příběhu a mírou aktérství v životním příběhu mladého dospělého ovlivněného nepříznivým působením rodiny. Teoretická část je zaměřena na životní příběh a práci s ním, konkrétně představuje metody vytváření knihy života. V práci je definován mladý dospělý v ústavní nebo pěstounské péči, jeho potřeby a práva. Zvláštní kapitolu tvoří práce s životním příběhem u traumatizovaných dětí. Empirická část se skládá z analýzy čtyř autobiografických vyprávění získaných metodou narativního rozhovoru, knihy života a čáry života. Sebraná data byla podrobena holisticko-obsahové, holisticko-formální a kategoriálně-formální analýze. Práce nabízí také zpětnou vazbu účastníků výzkumné sondy k rekonstrukci životního příběhu a k práci s životním příběhem. V závěru jsou doporučeny metody k dalším výzkumům podobného zaměření.
Devátý věk člověka: narativní analýza autobiografických vyprávění
Bartáková, Martina ; Chrz, Vladimír (vedoucí práce) ; Veselá, Ivana (oponent)
Devátý věk člověka: narativní analýza autobiografických vyprávění Abstrakt Práce chce přispět k porozumění fenoménu stáří v kontextu subjektivního prožívání a interpretace životního příběhu samotnými seniory. Zvoleným teoretickým a metodologickým východiskem je hermeneuticko - narativní přístup. Práce se obsahově zaměřuje na identitu a na způsob její konstrukce prostřednictvím životních příběhů. Empirický materiál tvoří tři autobiografická vyprávění sesbíraná metodou narativního rozhovoru. K narativní analýze vyprávění jsou postupně použity tři různé interpretační perspektivy: Životní témata, Hodnoty a přesvědčení a Sebeobrazy. Výsledky analýzy jsou konfrontovány s konceptem "Devátého věku člověka" od J. M. Eriksonové a E. H. Eriksona. Klíčová slova: narativní analýza, životní příběh, stáří, identita
Heroes of the troubled children
Timurová, Lenka ; Pavlas Martanová, Veronika (vedoucí práce) ; Mazehóová, Yvona (oponent) ; Chrz, Vladimír (oponent)
Dizertačná práca poukazuje na širokú škálu možností terapeutického využitia rozprávkového materiálu a zároveň ponúka konkrétnu ukážku práce s deťmi s výchovnými problémami. Pracovalo sa s desiatimi respondentmi, 5 chlapcami a 5 dievčatami, ktorí boli klientami Střediska výchovné péče. Respondenti boli na základe predpokladu, že rozprávková metafora predstavuje neohrozujúci stimul, požiadaní o spracovanie vlastného života do formy rozprávkového príbehu. Všetci zúčastnení boli ochotní pracovať s rozprávkovou metaforou aj pri subjektívne nepríjemných témach a v žiadnom z príbehov sme nenarazili na výraznejší odpor. Analýza príbehov prostredníctvom Proppovej morfológie rozprávky priniesla charakteristický príbeh dieťaťa s výchovným problémom a zároveň sa preukázala ako zmysluplná terapeutická pomôcka. Analýza dát prostredníctvom naratívne orientovaného prístupu inšpirovaného McAdamsom a jeho identitou ako životným príbehom priniesla ukážku identity adolescenta s výchovnými problémami. Dôležitým výstupom práce je zhodnotenie vnútorne prežívanej zodpovednosti tejto skupiny adolescentov. Kľúčové slová: adolescenti, rizikové správanie, rozprávka, životný príbeh, terapeutická pomôcka
Miloš Sovák a reedukace levorukých
Černý, Daniel ; Mužáková, Monika (vedoucí práce) ; Mlčková, Marie (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou přeučování levorukých v kontextu výzkumu profesora Miloše Sováka. Ukazuje jeho přínos v této oblasti a to, jak konkrétně se zasloužil o formování výuky v následujících letech. V práci je charakterizována levorukost, lateralita, jsou dány příklady diagnostiky laterality jednotlivých testů. V teoretické části se dále autor zamýšlí nad šířkou kontextu přeučování nejen levorukých, kdy jakékoliv násilné přeučování může vést k důsledkům na celý život. V praktické části byl zvolen kvalitativní výzkum, který je proveden na základě polostrukturovaného rozhovoru vedeného s pěti respondenty, kteří v rámci rozhovoru odpovídají na otevřené i uzavřené otázky ohledně metod a přístupu k jejich přeučování a dále vnímání přeučovacího procesu jimi samými. Z výzkumu vyplývá, že neexistuje žádný znak, který by byl společný menšímu množství přeučovaných lidí, a tudíž je vysoce nepravděpodobné, že existuje znak, který by charakterizoval celou početnou skupinu přeučovaných osob. Vzhledem k výzkumnému vzorku nicméně není možné vyvodit závěr širší platnosti. KLÍČOVÁ SLOVA Miloš Sovák, levoruký, přeučování, reedukace, leváctví, životní příběh
Učitelství jako druhá kariéra
Zajíčková, Martina ; Krčmářová, Tereza (vedoucí práce) ; Pěnička, Jaroslav (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá osobností učitele primární školy, pro něhož je učitelství druhou kariérou. V teoretické části shrnuje obecné požadavky kladené na osobnost učitele, vymezuje pojem učitel, pro něhož je učitelství druhou kariérou. Popisuje profesní vývoj učitele, uvádí možné motivátory, které ovlivňují výběr učitelského povolání, a také stručně představuje systém profesní přípravy učitelů primární školy v České republice a ve vybraných evropských zemích. Kvalitativní výzkum byl prováděn formou životních příběhů vedených prostřednictvím hloubkových polostrukturovaných rozhovorů s 5 učiteli. Jeho cílem bylo odpovědět na výzkumnou otázku: "Jaký je učitel, pro něhož je učitelství druhou kariérou?" Dílčími otázkami pak byly zjišťovány důvody, které tyto učitele ke změně kariéry přivedly, co tito učitelé vnímají jako přínosy a úskalí plynoucí z rozhodnutí změnit profesi, co získali svou původní profesí a mohli využít ve své kariéře učitele. V neposlední řadě je zde uveden pohled těchto učitelů na jejich studium na pedagogické fakultě. Analýza získaných dat umožnila nahlédnout do procesu rozhodování o změně kariéry z neučitelské na učitelskou a zachytit klíčové okamžiky, které mohou toto rozhodování ovlivnit. Bylo zjištěno, že při rozhodování o změně profese hrají roli motivátory vnitřní i...
Integrita u seniorů
Demaj, Martina ; Chrz, Vladimír (vedoucí práce) ; Hrabec, Ondřej (oponent)
Tato diplomová práce byla zaměřena na zkoumání integrity, jejích aspektů, podob a zdrojů u seniorů, které jsme na základě stanovených kritérií označili za osoby s vysokou mírou integrity. Cílem této práce bylo zachytit a porozumět unikátní životní zkušenosti těchto seniorů. Práci tvoří teoretická a empirická část. Teoretická část je tvořena přiblížením pojmů integrita a stáří, zejména se zaměřujeme na Eriksonovo pojetí integrity a koncept úspěšného stárnutí. Empirickou část tvoří kvalitativní výzkum, jehož cílem je hledání zdrojů a projevů integrity ve třech jedinečných životních příbězích seniorů ve věku 75-91 let. Data pro výzkum jsme získali v domově pro seniory pomocí polostrukturovaných rozhovorů, které jsme následně analyzovali za použití metody interpretativní fenomenologické analýzy. Výsledky zde prezentujeme ze dvou perspektiv. První je analýza zkušenosti jednotlivých seniorů, druhá představuje perspektivu témat, která jsou pro integritu důležitá a objevila se u většiny našich respondentů. Těmito tématy jsou: Aktivita, Morální integrita, Důvěra - přijetí - odevzdanost, Způsoby prožívání, Skromnost, Vztahová orientace a Spiritualita. Dále jsme vytvořili kategorii pro jedinečné kvality, které se velmi významně objevily u jednotlivých respondentů. Jedná se o témata: Systém, pravidla, pořádek,...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 23 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.